luni, 16 februarie 2015

Sufletul pereche : Yin-yang


Undă sau corpuscul ? Yin sau yang? Răspunsul dat de fizică și de metafizică este asemănător.

"Yin-ul rãmâne ascuns în interior, pentru a acţiona ca un apãrãtor al Yang-ului,
Yang-ul stã în afarã, acţionând ca un servitor al Yin-ului".
                                                                      Zhou Yi ("Transformarea" din dinastia Zhou)
Yin
Yang
Produce formã
Produce energie
Substanţial
Non-substanţial
Coborâre
Urcare
Dedesubt
Deasupra
Inconştient
Conştient
Interior
Exterior

Yin fără Yang nu există. Nicăieri. Fiecare în parte, în proporții diferite, ne conținem în una din cele două aspecte.  Noi vrem să ,,dirijăm” și să le transformăm în putere, considerând că aparținem clar uneia din cele două forme de manifestare cosmică. Bărbații devin mai yin decât femeile și invers ca manifestare umană.

YIN - ceea ce ţine de interior, ceea ce este nemișcat, ascuns vederii, aflat în stare latentă, ceea ce coboară;
YANG - ceea ce ține de exterior, ceea ce este în mișcare, ceea ce se manifestă, ceea ce ascensionează.

 Tot ceea ce este întunecat, ascuns vederii, ceea ce coboară, ceea ce conține, ceea ce se află în stare latentă, receptivitatea, toate acestea au caracter Yin- așa cum este bărbatul în interior, femeia la/în exterior.
Ceea ce este luminos, aflat în exterior, ceea ce urcă, ceea ce este conținut, ceea ce se manifestă, agresivitatea, aceste trăsături au caracter Yang așa cum este femeia în interior, bărbatul la/în exterior.

Evoluția de până acum a fost pentru conștientizarea, accentuarea, cunoașterea și stăpânirea  clară a uneia din cele două forme. Când o putere, când alta. Doar inițiații ajungeau la înțelesuri mai cuprinzătoare. Acum a devenit un fenomen la nivel de mase dar  individual ca devenire.  

Există o stare potențială a materiei, energie nemanifestă, necunoscută , Yin. Transformarea, acțiunea de a-i da strălucire, de a forma ceva, este yang. IN această strălucire EXISTĂ Yin-ul originar. Toate tabelele și clasificările arată fațete doar și nu întregul. A vrea să înțelegi (treptat) rolul pe care am vrut să îl avem în acest joc cosmic este o dovadă că începi să TRĂIEȘTI. Fie că ești în întruparea de acum bărbat sau femeie. Forma nu înseamnă doar un contur vizibil ci cuprinde în ea și o esență care așteaptă să fie cunoscută. Atunci când privim cu ochii fizici vedem un contur și nu forma însăși care cuprinde multe aspecte, unele active altele încă nu. O formă căreia nu îi percepem Esența nu poate fi înțeleasă, nu poate fi întrebuințată, etc.

În noi se manifestă diferit cele două aspecte. Una fiind mai activă la exterior ,,uitând” de cea interioară. Asta a produs diferențierea atât de dureroasă la nivelul uman, pentru că am acceptat ca fiind o condiție când de fapt era o condiționare.  

Atunci când o femeie va reprezenta pentru un bărbat toate femeile lumii, atunci când bărbatul vede într-o singură femeie toate femeile lumii, ei sunt un unic suflet pereche.

La fel și când o femeie va avea conștiința că bărbatul ei reprezintă toți bărbații lumii, atunci va fi regăsirea primordială a Unicei Perechi și separarea (fizică) dispare.


Separarea fizică este voalul care cade treptat de pe ochii sufletului pentru ca spiritul să strălucească. 

2 comentarii:

  1. Caut să public un comentariu pentru Spiritele focului și nu am reușit. Mă iertați, dar încerc și aici pentru că am nevoie de opinia dumneavoastră în cazul meu.
    Cineva m-a trimis la acest material în urma unei experiențe. Uneori, când vorbesc despre probleme spirituale cel cu care vorbesc simte o lumină puternică care vine din mine și simte că nu mai poate, că îl/o arde. Eu simt că această lumină crește și simt că nu mă pot împiedica să zâmbesc și să fiu fericită. Persoana îmi spunea într-un mesaj: "Harul precum focul - mediul în care își manifestă efectul trebuie să fie pe măsura puterii lui,pentru a încălzi și a nu pârjoli...Posibil să ai un rol mult mai mare în lume iar potențialul acestui rol pârjolește până va fi înțeles și transformat în real, pus la treabă. " În ultimii 15 ani am avut o viață agitată de certuri cu soțul meu. Totul a început acum 15 ani când ne-a certat foarte rău, eram foarte, foarte obosită după multe nopți nedormite, eram să mor, am făcut un atac cerebral. De atunci trăiesc tot într-o amorțire,cu senzații de funicături și ace în tot corpul, uneori piroane fierbinți, sau un nisip mișcător. M-am obișnuit aproape. Am fost la biserici, la dezlegări, la tot felul de cursuri, reiki, cristaloterapie, ocultism, psihologie, psihanaliză,vindecare reconectivă...,am fost și la medici, am urmat diferite diete, fac sport...Aceste senzații s-au ameliorat dar nu trec. Am un oarecare efect de vindecare asupra oamenilor dar nu în mod deosebit. Chinul meu e foarte mare. Simt orice, mă încarc de la oricine. Rugăciunile ajută și am trait ani de zile rugându-mă aproape tot timpul și noaptea în somn. Nu pot să zic că nu mai pot. Mai pot să rabd și asta e dar tot trag speranțe să se rezolve. Si, v-am spus, în special când vorbesc de Dumnezeu, de sfinți, de Maica Domnului simt această lumină care emană, strălucește ca și cum m-aș aprinde și aș arde. Apreciez foarte mult părerea dumneavoastră.Vă mulțumesc și vă aștept cu drag răspunsul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daniela, spiritele focului există decând lumea. Caută pe cineva care știe să iți facă o curățare. Maeștrii ReiKi știu cum dar nu toți o fac. E alegerea fiecăruia. Multă sănătate !

      Ștergere

Voi respecta opiniile fiecăruia. Dar vă rog să aveţi o exprimare decentă. Anonimatul persoanei nu-l exclude pe cel spiritual. Din când in când voi face aici completări la cele publicate pentru a nu interveni în text