Textul pe care îl veți citi face
parte din cartea” Ne vorbește Părintele Cleopa”- Editura Episcopiei Romanului
1998. Este cutremurător și, mulți trec repede peste el, pentru că ar trebui să se înțeleagă pe ei, atitudinile lor. Cei mai mulți oameni, aleg să fugă de stările lor, dușmănind, vorbind de rău-judecând pe alții, trăind așa, mult mai puternic, propriile traume.
Este o învățătură de mare ajutor tuturor.
„Un călugăr din pustia Schetică, mergând la
Alexandria să-şi vândă lucrul mâinilor sale – că lucra la coşniţe, a văzut o
înmormântare. Murise ighemonul acelei cetăţi, un mare păgân, care omorâse mii
de creştini, că era pe timpul marilor persecuţii. Era o zi frumoasă şi mergea
tot oraşul după el, îl ducea la groapă.
Când a ajuns acasă, un
pustnic mare, care vieţuia în pustie de 60 de ani şi trăia numai cu rădăcini şi
cu ce găsea prin pustie, a fost mâncat de o hienă.
Atunci s-a gândit
călugărul: ighemonul, care a omorât mii de creştini, cu câtă cinste mergea la
groapă, iar ăsta care a slujit lui Dumnezeu 60 de ani şi a trăit numai în post
şi rugăciune, l-a mâncat hiena! Ce fel de judecăţi are Dumnezeu? Mi se pare că
Dumnezeu, fiind prea bun, îngăduie şi lucruri nedrepte.
Am să mă rog lui
Dumnezeu să-mi arate cum sunt judecăţile Lui, că şi unii oameni judecă
împotriva proniei, a purtării de grijă a lui Dumnezeu. Cutare este rău, este
păcătos, şi-i merge bine.
Altul este bun, dar
copiii îi sunt răi, femeia îi este bolnavă, iar el scapă de un necaz şi dă
peste altul.
Unul este rău şi
trăieşte mult, iar altul este bun şi moare devreme. Uite, un creştin este bun,
se roagă lui Dumnezeu, posteşte, şi numai de scârbe dă, iar altu-i rău, înjură,
bea, şi pe acela nu-l pedepseşte Dumnezeu.
Şi aşa, călugărul a
observat multe lucruri de acestea, cum zice la Proorocul Ieremia:
Doamne, ce este, căci
calea celor răi sporeşte şi calea celor drepţi totdeauna este în necaz?
Şi din ziua aceea a
început să se roage: „Doamne, arată-mi
judecăţile Tale, ca să nu judec!”
Şi a început a se ruga
călugărul acela lui Dumnezeu, să-i arate judecăţile Lui; cum de unul, săracul,
care-i sfânt şi drept, este bolnav, suferă, dă de necazuri, de scârbe, iar
altul păcătos îşi face de cap, este sănătos şi bogat, are trecere, ajunge mare
în dregătorii, în cinste, şi în toate îi merge bine.
Şi s-a rugat călugărul
mult timp lui Dumnezeu să-i arate cum sunt aceste nedreptăţi, că cei buni de
multe ori dau de greu şi celor răi le merge bine.
„Să-mi arate Dumnezeu
judecăţile Lui, că şi eu de multe ori m-am tulburat de lucrul acesta, că am
văzut multe nedreptăţi, pe care, mi se pare mie că Dumnezeu le-a îngăduit”.
Iar Preabunul
Dumnezeu, fiindcă omul nu ştie judecăţile Lui, i-a arătat într-un chip ca
acesta judecăţile Sale, deşi putea să-l piardă pentru această iscodire, ca să
ştie tainele lui Dumnezeu, pe care nu le ştiu nici îngerii. Dar, pentru că-l
iubea, având viaţă sfântă, a vrut să-l înţelepţească, căci judecăţile lui
Dumnezeu nimeni nu le poate şti.
Odată a plecat
pustnicul singur la Alexandria să-şi vândă coşniţele, că era cale de trei zile.
Dar cum a pornit de la
peştera lui, într-o poiană frumoasă, i-a ieşit în cale un alt călugăr, tânăr,
foarte frumos.
– Blagosloveşte,
părinte!
– Domnul, fiule, să te
blagoslovească!
– Unde mergi, părinte?
– Mă duc până la târg,
să-mi vând lucrul mâinilor.
Ei vindeau coşniţele
şi cumpărau pâine, făceau pesmeţi, şi se hrăneau cu verdeţurile care le mai
găseau prin pustie.
– Părinte, eu tot la
Alexandria merg.
– Slavă lui Dumnezeu
că am tovarăş de drum!
După ce i-a luat
sarcina bătrânului, călugărul cel tânăr i-a spus:
– Părinte, uite ce
este. Ştii ce trebuie să facă călugării când merg la drum! Să se roage tot
timpul şi să vorbească cu Dumnezeu. Asta este datoria călugărului şi a
creştinului, când merg pe drum, să se roage.
– Aşa, părinte, până
la Alexandria ne căutăm de rugăciune!
– Să nu vorbim un
cuvânt! i-a zis cel tânăr. Mergând noi pe drumul ăsta trei zile, ai să vezi la
mine nişte lucruri înfricoşate. Să nu vorbeşti, să nu mă judeci şi să nu-ţi
calci jurământul!
– Da, fiule! Dacă mi-o
ajuta Dumnezeu, nu voi mai vorbi!
Şi au pornit amândoi.
Călugărul tânăr ducea coşniţele şi mergeau tăcând.Pe la amiază, când soarele
ardea foarte tare, au dat de un sat şi au ieşit înaintea lor doi oameni tineri:
– Părinţilor, de acum
nu mai puteţi călători, pentru că soarele arde foarte tare. Haideţi la noi!
Acei doi tineri i-au
primit cu mare cinste, căci în Orient, în timpul zilei nu poţi călători, decât
numai dimineaţa şi seara. Şi acolo aşa-i tradiţia, cum te-a primit în casă, să
te spele pe picioare. Mântuitorul a spus lui Simon fariseul: Am intrat în casa
ta, apă pe picioarele Mele n-ai turnat! Pentru că acolo nisipul este foarte
fierbinte şi când ai ajuns în casa omului şi-ţi dă oleacă de apă rece pe
picioare, îţi face mare bine. Picioarele se înfierbântă groaznic din cauza
nisipului şi a pietrelor.
Acei tineri, când au
aflat că sunt din pustia Schetică, unde erau numai călugări sfinţi – Sfântul
Antonie cel Mare, Sfântul Macarie cel Mare, Sfântul Sisoe cel Mare, Sfântul
Onufrie cel Mare, şi alţi mari sihaştri care-i avem în calendar –, i-au primit
cu mai mare cinste, cu dragoste, le-au spălat picioarele, i-au odihnit şi i-au
pus la masă.
Tinerii aceia aveau în
casă un vas de argint, foarte scump, ce rămăsese din neam în neam. În acel vas
le-au pus mâncare pustnicească, din evlavie, dându-le cuvenita cinste.
Călugării au mâncat,
au muţumit, şi s-au dus să se odihnească, că erau obosiţi.
Spre seară, când să
plece la drum, călugărul cel tânăr a furat vasul de argint. Călugărul cel
bătrân a văzut şi se gândea: „Ia uite! Ne-au primit oamenii cu atâta cinste,
ne-au spălat picioarele, ne-au dat mâncare, şi călugărul ăsta a furat blidul de
argint”.
Mergând ei mai încolo,
au trecut peste o punte. Călugărul cel tânăr a făcut cruce pe acel vas şi l-a
aruncat în apă. Bătrânul a văzut şi se gândea: „Ce nedreptate! De ce o fi luat
blidul şi l-a aruncat în apă? De ce nu l-a lăsat acolo?” Dar a tăcut, că avea
legământ ca până la Alexandria să nu vorbească.
Seara au ajuns la alţi
doi tineri. Şi aceia le-au ieşit înainte, i-au primit cu dragoste, le-au spălat
picioarele, cum este obiceiul, şi le-au dat odihnă. Aceia aveau un copilaş de
câteva luni.
Dimineaţa, când să
plece, călugărul cel tânăr s-a dus la leagănul copilului, fără să observe
părinţii lui, şi l-a ucis.
Bătrânul a văzut şi
zicea în inima lui: „Cu ce criminal am pornit eu la drum! Acolo a furat blidul
de argint, aici a omorât copilul!” Dar el l-a prevenit: „Ai să vezi multe la
mine în drumul ăsta, să nu cumva să vorbeşti, căci calci jurământul!”
A doua zi pe la
amiază, trecând printr-un sat, le-a ieşit în cale un gospodar:
– Părinţilor, nu mai
puteţi merge de-acum, că este soare şi este căldură mare. Haideţi la noi să vă
odihniţi câteva ore şi mai către seară veţi pleca iarăşi!
Omul acela avea un
câine rău legat, care păzea toată gospodăria. I-a primit omul, i-a ospătat, i-a
odihnit. Mai către seară, când a început a se răcori, au plecat ei. Călugărul
cel tânăr s-a dus înapoi şi fără să observe stăpânul, a făcut o cruce peste
câine şi câinele a sărit în sus şi a murit.
Atunci bărbatul vedea,
dar tăcea: „Ce treabă-i asta? Acolo a furat blidul de argint, dincolo a gâtuit
copilul, aici a omorât câinele!”
Mergând ei a doua zi,
în drum au trecut pe lângă o cârciumă. Acolo nu mai vorbeau de Dumnezeu, vorbea
alcoolul în capul lor: chiuiau, cântau, fluierau, înjurau; şi când i-au văzut
pe călugări, au început a striga: „Uite popa, măi!” – omul când este
beat, nu mai vorbeşte el, vorbeşte diavolul!
Călugărul cel bătrân
n-a zis nimic, îşi căuta de drum. Dar cel tânăr se întoarce la cârciumă şi face
trei metanii. După ce s-a închinat la cârciumă a plecat mai departe.
În marginea pădurii
era un sat şi o biserică pustie. Nu avea nici cruce, uşile luate, geamuri
sparte; biserică pustie, părăsită de vreo 40 de ani. Călugărul cel tânăr a luat
câteva pietricele, le-a însemnat cu Sfânta Cruce şi a început a arunca în
biserică.
Dar călugărul cel
bătrân zicea în mintea lui: „Ia uite, măi! Dacă ar fi de la Dumnezeu, n-ar fi
făcut acestea. Dar este de la diavolul, că la cârciumă s-a închinat, iar în
biserică aruncă cu pietre”.
Dar nu avea voie să
vorbească. Mai era până la Alexandria o zi.
A treia zi dimineaţă,
mergând ei în marginea unui sat, ajung la o casă acoperită cu paie şi cu stuf.
Pe prispa casei erau cinci copilaşi care plângeau. Călugărul cel bătrân a scos
ceva din rucsac şi le-a dat. Apoi i-a întrebat.
– De ce plângeţi?
– Ieri au îngropat-o
pe mama!
– Dar tată aveţi?
– Tata a murit anul
trecut.
Ei n-aveau, săracii,
nici tată, nici mamă. După ce au plecat, călugărul cel tânăr se întoarce înapoi
şi dă foc casei. Copiii au fugit care încotro.
Călugărul cel bătrân
se gândea: „Acesta este om? A dat foc la casă! Doamne, cât am să mai rabd eu pe
ucigaşul acesta? Acolo s-a închinat la cârciumă, dincolo a bulgărit biserica!
Ăsta numai rele face!” Dar tăcea din gură, că seara ajungeau la Alexandria în
oraş.
Când au ajuns la
Alexandria era seară. Acolo era o vilă mare şi proprietarul nu era acasă.
Călugărul cel tânăr
s-a uitat oleacă la casă, şi numai ce-l vede pe vârful casei. Într-un ceas a
desfăcut toată casa. A sfărâmat acoperişul, uşile, geamurile, tot ce era în
casă a stricat.
Cel bătrân s-a minunat
cum într-un ceas a sfărâmat toată casa, şi s-a speriat când a văzut.
Dar acum, fiindcă
ajunsese la Alexandria, putea vorbi. Când s-a dat jos acela, după ce a sfărâmat
toată casa omului, l-a luat deoparte şi l-a întrebat:
– Ia ascultă, frate!
De acum nu mai pot tăcea! A fost jurământ între noi să nu vorbim până aici.
Să-mi spui tu mie ce eşti tu! Drac eşti, om eşti, ori înger eşti!
– Dar de ce, părinte?
Am făcut ceva rău?
– Măi, dar de trei
zile, de când mergem împreună, ai făcut numai lucruri rele!
– Dar ce-am făcut,
părinte, rău?
– Păi bine, măi,
oamenii aceia de acolo, când ne-am coborât din munte, nu ne-au primit? Nu ne-au
ospătat? Şi ce au avut ei mai scump, un blid de argint, nu l-ai furat de acolo
şi l-ai aruncat în apă?
– Şi ce zici, părinte?
– Rău ai făcut! Mare
sminteală, că oamenii aceia ne judecă că am furat!
– Părinte, trei
lucruri mari şi bune am făcut acolo! Blidul acela de argint era litierul de la
biserica din acel sat. Îl furase străbunicul acelora, dar ei nu ştiau. Era
scris pe dânsul cu slovă bisericească veche: „Acesta este litierul bisericii
Sfântul Nicolae, donat de familia cutare, şi cine îl va înstrăina de la
biserică să stea în iad până îl va întoarce înapoi”.
Aşa scria pe blid. Şi
din cauza blidului aceluia, nouă suflete care l-au folosit se munceau în iad.
Şi acum aveau să meargă şi aceştia în iad, fiindcă îl foloseau. Şi mie mi-a
fost milă de dânşii şi am furat blidul; dar mie nu mi-a trebuit, că l-am
aruncat în apă.
A doua zi va veni
paraclisierul bisericii să se scalde în apa aceea, şi va afla vasul. Acela de
la biserică, cunoscând slova bisericii, o să-l ducă la preot. Şi când va pune
blidul în Sfântul Altar, cei nouă vor ieşi din iad, pentru că este scris acolo:
„Să stea în iad până îl vor întoarce înapoi”.
Deci eu, părinte, trei
lucruri bune am făcut acolo: i-am scos şi pe acei nouă din iad, i-am păzit şi
pe aceştia vii să nu intre, şi am dat şi blidul bisericii înapoi, ca să-l aibă,
că era de mare nevoie. Şi tu zici că rău am făcut, dar eu bine am făcut!
Atunci s-a minunat
bătrânul. „Ia uite, frate, cum a fost. Şi eu socoteam că este hoţ, că a furat
blidul!
– Dar când ai ucis
copilul, tot bine ai făcut?
– Bună treabă am făcut
şi acolo.
– Cum, ai omorât
copilul şi zici că bună treabă ai făcut?
– Stai şi nu judeca
după mintea ta! Ai văzut copilaşul? Acela a fost zămislit în ziua de Paşti. Şi
avea pus canon de la Dumnezeu, pentru că nu s-au înfrânat părinţii în ziua
Învierii Domnului, copilul avea să ajungă la 20 de ani comandant de tâlhari şi
avea să omoare pe părinţii lui. Acesta este canonul pentru neînfrânarea lor; şi
multă lume avea să omoare şi mari tulburări avea să facă în lume, pentru că a
fost zămislit într-o zi aşa de mare.
Eu aici am făcut trei
mari lucruri bune: am trimis sufletul copilaşului la cer curat, am scăpat pe
părinţii lui de uciderea de mâna propriului lor fiu, şi ei, găsind copilul
mort, vor plânge foarte mult şi, prin plânsul acela, li se iartă şi păcatul că
l-au zămislit în ziua de Paşti. Şi tu zici că rău am făcut, dar eu bine am
făcut!
– Dar acolo, de ce ai
omorât câinele omului?
– Şi acolo am făcut
treabă bună! Câinele acela păzea toată gospodăria, dar a doua zi avea să
turbeze. Şi când trebuia să vină stăpâna să-i dea de mâncare, avea s-o muşte şi
mare scârbă avea să fie la casa omului aceluia!
Fiindcă ne-a primit pe
noi, mi-a fost milă de ei şi am omorât câinele mai înainte, să n-o muşte pe
stăpână. Şi tu zici că rău am făcut, dar eu bine am făcut!
– Dar la cârciumă de
ce ai făcut cruce şi te-ai închinat?
– Şi acolo am făcut
treabă bună! În cârciuma aceea veniseră cei mai mari gospodari din sat.
Epitropul bisericii,
primarul şi un mare gospodar. Ei s-au sfătuit să pună mână de la mână şi să
facă biserica din sat care era părăsită. Atunci când am trecut noi, ei au zis:
„Doamne ajută să facem biserica!”
Măcar că erau în
cârciumă, eu am văzut că oamenii au vrut să facă treabă bună, am făcut şi eu
trei metanii şi am zis: „Doamne, ajută-le să facă biserica!” Şi tu zici că rău
am făcut, dar eu bine am făcut. Eu nu m-am închinat la cârciumă, m-am închinat
lui Dumnezeu, să le ajute celor ce au pus hotărârea să refacă biserica
părăsită.
S-a minunat bătrânul,
zicând: „Nici aici nu am avut dreptate!”
– Dar acolo, când am
ajuns în marginea satului, de ce ai aruncat cu pietre în biserică?
– Aceea era biserica
cea pustie! Şi biserica fiind pustie, dracii jucau pe Sfânta Masă, pe geamuri,
pe biserică şi râdeau de pustiirea lăcaşului lui Dumnezeu, şi mi-a fost ciudă.
Şi ai văzut că am făcut cruce pe acele pietricele şi am început a zvârli în
biserică, iar diavolii au fugit de acolo!
Eu n-am bulgărit
biserica, ci pe diavolii care erau acolo!
– Dar acolo de ce ai
dat foc la casa copiilor? Ai văzut copilaşii şi nu ţi-a fost milă de ei?
– Ba mi-a fost mai
milă ca ţie! Şi am făcut foarte bine. Ai văzut că acei copilaşi nu aveau nici
mamă, nici tată, şi au rămas cu cocioaba aceia de casă. Dar nu ştiau ei că în
prispa casei este o comoară ascunsă de un străbunic de-al lor. Un vas cu bani
de aur curat. Şi eu am dat foc casei, că ei trăiau în sărăcie şi nu ştiau că au
comoara în prispa casei.
După câteva zile,
copiii vor căuta pe-acolo să vadă ce-a mai rămas, şi vor da de această comoară
şi o să cheme pe un moş de-al lor, care-i epitropul bisericii. Acela, fiind un
om cu frica lui Dumnezeu, va lua în grija sa copiii aceia şi cu banii găsiţi le
va face o casă mare cu tot ce le trebuie, o să-i poarte prin şcoli şi o să
ajungă oameni mari şi credincioşi.
Şi tu zici că rău am
făcut, părinte, că am dat foc casei, dar eu am făcut bine, că dacă nu dădeam
foc casei, nu găseau comoara!
– Dar aici de ce-ai
stricat casa!
– Părinte, casa asta
frumoasă a fost făcută cu bani de furat. Şi era poruncă de la Dumnezeu aşa:
„Fiindcă s-a făcut cu osteneală străină şi cu bani de furat, aici bărbat cu
femeie niciodată nu vor trăi! Femeia trebuia să moară la primul născut. Numai
bărbatul văduv avea să trăiască toată viaţa în casa aceasta”.
Şi am stricat casa, că
ei sunt duşi la o nuntă, şi când vor veni şi vor vedea că totul este sfărâmat,
vor face înapoi o casă mai mică, cu osteneala lor proprie şi nu va mai muri
nevasta la primul copil.
Şi tu zici că rău am
făcut, dar eu am făcut bine după voia lui Dumnezeu.
Atunci a întrebat
călugărul:
– Să-mi spui tu mie,
măi frate, câte minuni mari ai făcut, ce eşti tu?
– Dar să-mi spui şi
sfinţia ta, ce te-ai rugat lui Dumnezeu!
– Eu mă rog de câţiva
ani să-mi arate Dumnezeu judecăţile Lui, că mi s-a părut că multe lucruri
nedrepte îngăduie Dumnezeu în lumea asta.
– Da? Dar n-ai auzit pe Isaia Proorocul? Pe cât este mai înalt cerul decât pământul, pe cât este de
departe răsăritul de apus, pe atât sunt mai departe judecăţile Mele de
judecăţile voastre şi gândurile Mele de gândurile voastre, fiii oamenilor.
N-ai auzit pe Solomon ce spune? Pe cele mai grele decât tine nu le ridica şi pe cele mai
adânci decât tine nu le cerca, ca să nu mori!
N-ai auzit pe David Proorocul care zice? Judecăţile Domnului sunt adânc mult!
Cum ai îndrăznit tu, un om, să cerci
judecăţile lui Dumnezeu, pe care nici arhanghelii, nici heruvimii nu le ştiu?
Dar Dumnezeu n-a vrut să te piardă, că putea să te piardă pentru iscodirea asta,
dar, ştiind ostenelile tale, m-a trimis pe mine, părinte, să-ţi arăt că
judecăţile lui Dumnezeu nu sunt ca ale oamenilor.
Vezi câte ai judecat tu de mine? Câte am
făcut, ţi s-au părut că sunt rele; că sunt ucigaş, că am furat vasul, că am dat
foc casei, şi câte am făcut. Dar ele au fost toate foarte bune şi toate de mare folos s-au făcut. Au fost bune după judecăţile lui Dumnezeu, nu după judecăţile
oamenilor!
Şi tu ai judecat ceva,
dar judecăţile lui Dumnezeu n-au fost ca ale tale, că ele au fost bune foarte!
Tu ai zis că rău am făcut şi eu numai bine am făcut. Deci, de acum înainte să nu mai judeci pe
nimeni şi orice ai vedea să zici:
Doamne, Tu toate
le ştii! Eu nu cunosc judecăţile Tale!
Deci, părinte sfinte, să nu mai îndrăznească
nimeni din oameni să cerce judecăţile lui Dumnezeu, că nici îngerii nu pot ştii
judecăţile Lui!
Dar, fiindcă eşti om, Dumnezeu te-a iertat,
însă m-a trimis să te înţelepţesc să nu mai îndrăzneşti să iscodeşti judecăţile
Lui, că judecăţile lui Dumnezeu sunt adânc mult şi nu le poate ştii nimeni,
nici îngerii din ceruri.
Aşadar să ţinem minte din această povestire,
că tot ce ni se pare nouă în lumea asta că-i strâmb şi rău, de multe ori ne
înşelăm! Că nu cunoaştem judecăţile lui Dumnezeu cele ascunse şi necuprinse.
Nu cerca cele necercate şi nu voi să ajungi
cele neajunse! Amin”. Părintele
Cleopa
Dintotdeauna, duhovnicii neamului nostru, au fost mari îndrumători ai Sufletului și, ne-au dăruit
învățăminte pe care le regăsim, îmbrăcate în alte forme, în terapiile actuale,
care însă nu au încărcătura Credinței, ci doar explică beneficitatea unei
meditații, a unui comportament.
Nu cred că există om care să nu aibă o
suferință sufletească, ca o rană vie. Iar judecata asupra lumii o facem,
uneori, pentru a scăpa din chingile propriei suferințe. Judec familia altuia
pentru că am eu însămi probleme în familie, pentru că mi se pare că alții au prea
multe și a ai mei, nu; judec comportamentul altuia pentru că însămi ascund o traumă,
cel mai adesea, nemulțumirea fiind adresată direct lui Dumnezeu, și asupra
oamenilor.
Uneori, tocmai aceste aspecte determină aflarea căii credinței, a
înțelepciunii și a nu arunca cu piatra, pentru a învăța să o ridici de propria
inimă. Fiecare am venit pentru a învăța să ne stăpânim judecata asupra
semenului pentru că pe noi înșine ne judecăm, judecăm propriul Suflet și, ne
îndepărtăm de ocrotirea lui Dumnezeu.
Învățăturile părintelui Cleopa sunt cele mai puternice
terapii contemporane. Orice judecăm în afara noastră, fie că ne privește
direct, fie că doar auzim de la alții, e o altă fațetă a Sufletului nostru pe
care noi înșine îl chinuim. Sufletul este parte din inima lui Dumnezeu, pe
care nu o lăsăm să ne cuprindă în dulceața ei pentru că noi suntem ocupați cu
suferințele, cu judecățile noastre asupra a ceea ce nu știm. Așa creăm o
realitate personală, plină de nemulțumiri care ne îndepărtează de credință,
oricâte biserici am colinda. „De ce nu-l lovește Dumnezeu pe ăla?!” – vrei să-I
spui tu Lui ce să facă?! Se pare că
da, dar, ți-ai otrăvit așa propriile zile.
Oare știm de ce
se întâmplă nedreptățile din jur?! Orientalii vorbesc de Karmă, noi, am ales să
spunem „Judecata lui Dumnezeu” dar, judecând noi mai întâi. Ne lipsește
înțelepciunea vederii duhovnicești dar, o aplicăm pe a noastră personală.
,,Doamne, întoarce-i la bunătate și rugăciune, pe toți
vrăjmașii mei. Amin!” sau ,,Doamne,
întoarce la echilibru și armonie, frica, spaima din mine. Mulțumesc! Amin”. Pentru
că dușmanii sunt stările, judecățile proprii, interioare, cărora le dăruim din
timpul și energia nostră, pierzând legătura cu Dumnezeu, deoarece nu ne gândim
la EL în asemenea momente.
A nu judeca după cum ni se pare nouă este un aspect. Al
doilea: îngerul știa ce face, noi nu știm de ce acționăm așa cum o facem
uneori.
Trauma nu este numai a celor loviți, ci, rămâne și în cel
care a provocat-o. Rămâne ca durere, spaimă, frică. Uneori ne judecăm atât de
cumplit încât mulți ajung cei mai feroci judecători ai altora, pentru a scăpa
de propriile remușcări. Sau caută Iertarea. Nu numai a celuilalt, ci, puterea
de a se ierta singur. Este cea mai dureroasă, uman dureroasă, cale a credinței spre
Dumnezeu, personală, de multe ori, mult mai dificilă. Nu poți înțelege, nu poți
ști ce înseamnă căința și apoi iertarea, care te va elibera pe tine chiar dacă
pari cel mai mare păcătos în ochii altora sau te chinui să înțelegi de ce
tocmai tu, a trebuit să lovești, să jignești, să furi, să înșeli, chiar și să
omori.
Dacă nu știați de la început că este Înger cel care face toate acestea ,
cum ar fi fost „judecata” voastră?!
Pe cine chinuim prin judecățile noastre? Sufletul din noi,
parte din inima lui Dumnezeu, implicit pe El înșuși. A da o cană de apă, o
bucată de pâine sau o mângâiere celui care poate părea cel mai mare păcătos,
poate vindeca multe răni personale dar și ale umanității.
Dumnezeu acționează prin oameni, fie că ești victimă sau
călău. Întotdeauna Dumnezeu mai dă o șansă: pierzi totul dar, asemeni lui Iov,
nu te dezici de Dumnezeu, nu îți înnegrești Sufletul.
Când te rogi pentru alții, te rogi implicit pentru tine.
Când dorești ceva altora acea dorință este de a te izbăvi tu singur, pe tine.
Nu judecăm decât stările noastre pe care le atragem din exterior,
amplificându-le cu cât le păstrăm în noi. Ridicăm piatra cu mare ușurință.
Rolul ÎNGERULUI este cel mai ingrat iar, aici, pe pământ, toți avem Îngerul în Suflet.
Dar am uitat și atunci când greșim, nu știm că suntem
unelte ale Înțelepciunii lui Dumnezeu, că determinăm pe alții să se îndrepte
făcând efortul Iertării. Iar chinul Sufletului care greșește poate fi mai mare
decât al celor care judecă. Și, nu oricine are Puterea de a accepta acest rol. Duhovnicii
acordă Iertarea (supunându-te la canoane). Mulți însă nu cred că pot fi
iertați, nu cred că Dumnezeu este Iubire și Iertare.
Pe unii îi „chinuie” greșelile altora pentru a le lăsa pe
ale lor deoparte. Murdărind așa propriul Suflet. Cel care nu iartă, este
Spiritul și nu Sufletul. Spiritul este impersonal și rece, Spiritul se mânie,
are frustrări, furii. Iar pe Planetă 80% sunt doar spirite. Cei cu suflet sunt
20%, iar cei care au Sufletul treaz sunt foarte, foarte puțini. Dar din ce în ce mai mulți înțeleg că salvarea este prin Suflet pentru a-l adora pe Dumnezeu.
Vocea
Sufletului este senzația acea mică, emoția care ne aduce lacrima Iubirii, a
Iertării și a Înțelepciunii.
„Lumea este Creația
ta” – ea reflectă gândurile tale, stările tale. Uită-te în tine și în jur.
Uită-te mai întâi în tine și apoi în jur. Nu este nici o diferență. Este atât
de înfricoșător încât lăsăm Spiritul să ne „ajute”. Și o face cum a învățat
până acum, fiind el însuși nefericit. Pentru că un Spirit nu are decât rațiune,
și va judeca (trăi) doar în conformitate cu conceptele primite ca învățături
bazate pe spaime, frici, mânii, pe nemulțumiri, frustrări, toate devenind
depresii. Asta e starea Spiritului care de mult, a fost disociat (intenționat) de
Suflet. Ăsta este chinul omului dar poate fi și salvarea lui. Motivele sunt
multe, pentru care Sufletul nu este în om, ci doar alături de el, în preajma
lui.
Cei care au Suflet, dar nu sunt conștienți, sunt neconformiști,
nu se supun „ordinii”, caută mereu să reformuleze realitatea așa cum o percep
dar neștiind cum să o facă. De multe ori rolul lor este ingrat pentru ei dar și
greu de suportat de cei din jur.
Fiecare avem „păcate” (lecții) de învățat. Uitându-ne la
alții nu ne vom rezolva propriile probleme, noi nu vom fi fericiți. Vom judeca,
vom fi nemulțumiți până o boală ne salvează sau până când înțelegem ce rău ne
facem nouă și implicit celor dragi, care de cele mai multe ori preluând
învățăturile, stările noastre, sunt copii ale Spiritului și nu ale Sufletului nostru.
Vor încerca și ei să se debaraseze de traume. Dar îi putem ajuta eliberând din
noi ceea ce ne ține, prizonieri.
Fiecare putem părea cei mai mari păcătoși în ochii altora. Când
ți se arată asta, lucrează cu starea respectivă pentru că dacă nu o ai la
vedere, cineva a văzut-o și Îngerul din tine a vorbit cu Îngerul din acea
persoană ca, amândoi, să vă vindecați. Noi nu vedem asta, dar putem înțelege
și, rezultatele vor fi pe măsură.
Suferim pentru că altuia ni se pare că i s-a făcut o
nedreptate. E doar părerea, judecata noastră. Nu știm cu adevărat de ce se
întâmplă asta. Ce Lege a lui Dumnezeu, a Universului se aplică. Iar judecăm direct pe Dumnezeu. Da, putem spune o Rugă pentru liniștea acelei ființe. E de
ajutor și pentru noi, pentru a scăpa de starea interioară.
A crede în Dumnezeu este a fi atent în fiecare clipă la
atitudinea ta interioară! Cel mai dificil lucru, pentru că mereu se interpune
Spiritul care vrea judecata lui și Dumnezeu este alungat. Iar toate, le trăim doar
în noi. Cheamă-ți Sufletul, adu Sufletul în tine și vei schimba totul.
„ problema diferenței dintre emoție și sentiment - este vorba de două lucruri total diferite.
RăspundețiȘtergereSentimentul este o stare a Spiritului, pe când emoția este o stare a Sufletului.
Dacă suntem supărați, speriați, mulțumiți, enervați, trăim o reacție a unei condiții a Spiritului, care, prin intermediul Minții, o manifestă ca sentiment. Pe când Sufletul transmite starea sa Minții, iar efectul este emoția.
Emoția apare dintr-o dată și pare să nu aibă nicio legătură cu restul, având într-adevăr o matrice inconștientă - este ceea ce te face să plângi fără niciun motiv.
Raționalitatea noastră este cea care caută un motiv, care nu poate să nu considere plânsul ca pe o reacție a corpului la o anumită solicitare.
Astăzi știința spune că nu se cunoaște motivul pentru care plângem. Întradevăr, animalele nu plâng.
…….. Confuzia în a distinge emoția de sentiment este provocată de faptul că adesea ambele se manifestă concomitent. Plâng și bat cu pumnul în masă pentru că m-au concediat de la serviciu? Pumnul în masă reprezintă un sentiment de ură și de autoafirmare împotriva celui care mi-a luat ceva ce-mi aparținea. În schimb, sufletul plânge pentru că este indignat de suferința pe care o implică viața.
Sunt convins că plânsul, reacție corporală absolut necunoscută diverșilor Piero Angela ai situației, este provocat de o reacție a sufletului, pe când pumnul în masă se datorează unei reacții a Spiritului, prin urmare, Spiritul s-ar manifesta prin intermediul Mintii asupra reacțiilor prin sentimente, pe când Sufletul s-ar manifesta prin intermediul emoțiilor. A învăța să discerni aceste două manifestări înseamnă a învăța să înțelegi ce spune Sufletul și ce spune Spiritul, dar și să îți dai seama cine are suflet și cine nu are.
Cu alte cuvinte, dacă ceea ce spun este adevărat, este clar că ne vom trezi în fața a două tipuri de umanități, dintre care una are suflet și capabilă de un discernământ superior, pe când cealaltă nu are suflet (sau nu este suflet, cum ar fi mai corect să spunem n.a.)
Deci, în realitate, cine are suflet, sau mai bine zis, cine este suflet, dacă vrea poate înțelege - ceilalți, chiar dacă vor, nu vor putea înțelege niciodată. Rezultă că cel care înțelege este cu adevărat izolat de ceilalți, pentru că aparține unui grup în primul rând cu suflet și în plus sufletul său este și evoluat.
E ca și cum am spune, arhetipic, sau mai bine zis simbolic, că în toți există Dumnezeu (Conștiința), dar în mulți nu știe că este.” Arhetipuri- Corado Malanga.
„Și, dacă e povestea a doi îngeri care au venit împreună? Un îngeraș voia să știe ce este durerea, suferința (încă nu ajunsese pe Pământ!). L-a rugat pe Doamne-Doamne să îi dea voie să plece pe planetă. Doamne i-a spus că încă nu e pregătit. S-a tot rugat. „Ai nevoie de un însoțitor” i-a spus într-o zi, Doamne-Doamne. A întrebat dar nu a găsit pe nimeni dispus de a-l însoți. Intr-o bună zi, văzându-l atât de mâhnit, un alt înger, prietenul lui cel mai bun, i-a spus: ” vin eu cu tine! Dar am o rugăminte! După ce îți voi provoca durere, ca să vezi cum este, să nu mă lovești prea tare! Vom fi amândoi răniți și nu ne vom putea ajuta prea curând!”.
RăspundețiȘtergerehttps://dor-danaela.blogspot.com/2018/02/iertarea.html
RăspundețiȘtergere„Două persoane pot avea o relație formală dar cu cât se cunosc, se acceptă una pe alta cu atât legătura devine în timp, mai puternică. Intotdeauna în relațiile umane, există o a treia Putere: Dumnezeu!
Dacă știm că El ne privește atunci când gândim, când vorbim, când alcătuim povestea vieții noastre, ne vom elibera de spaime, de depresii, de frici, de mânii, de nemulțumiri, frustrări... Pentru că toate acestea, chiar dacă sunt îndreptate împotriva cuiva, ascund ne-vederea lui Dumnezeu, de care mereu, mereu și mereu, NE ESTE TARE DOR!”
https://dor-danaela.blogspot.com/2017/05/atingerea-lui-dumnezeu.html
„ Cei care îl roagă pe Dumnezeu să îi ajute dar ei nu fac nimic pentru îndreptarea, în primul rând a Sufletului, nu cooperează cu Dumnezeu, nu lucrează cu Dumnezeu, nu cred în El. Omul este singurul care poate face asta atunci când consideră că este nedrept ce i se întâmplă lui sau când judecă pe alții.
„Nu vă faceți probleme. Intreaga lume este creația ta și acest lucru trebuie luat ad litteram” dr. Len.
https://dor-danaela.blogspot.com/2018/02/lumea-este-creatia-ta.html